Articolul 152
Rolul, numirea şi eliberarea din funcţie a viceprimarului
(1) Viceprimarul este subordonat primarului şi, în situaţiile prevăzute de lege, înlocuitorul de drept al acestuia, situaţie în care exercită, în numele primarului, atribuţiile ce îi revin acestuia. Primarul poate delega o parte din atribuţiile sale viceprimarului.
Articolul 157
Delegarea atribuţiilor
(1) Primarul poate delega, prin dispoziţie, atribuţiile ce îi sunt conferite de lege şi alte acte normative viceprimarului, secretarului general al unităţii/subdiviziunii administrativ-teritoriale, conducătorilor compartimentelor funcţionale sau personalului din aparatul de specialitate, administratorului public, precum şi conducătorilor instituţiilor şi serviciilor publice de interes local, în funcţie de competenţele ce le revin în domeniile respective.
(1) Coordonează și răspunde de buna desfășurare a activității serviciilor din cadrul instituției;
(2) Asigură potrivit competențelor sale și în condițiile legii, cadrul necesar pentru furnizarea serviciilor publice de interes local privind:
a) educația;
b) sănătatea;
c) cultura;
d) protecția și refacerea mediului;
e) activitățile privind serviciile sociale pentru protecția copilului, a persoanelor cu handicap, a persoane vârstnice, a familiei și a altor persoane sau grupuri aflate în nevoie socială;
f) punerea în valoare, în interesul comunității locale, a resurselor naturale de pe raza comunei;
(3) Controlează igiena și salubritatea localurilor publice și produsele alimentare puse în valoare pentru populație, cu sprijinul serviciilor de specialitate;
(4) Ia măsuri pentru prevenirea și combaterea pericolelor provocate de animale, în condițiile legii;
(5) Asigură întreținerea și reabilitarea drumurilor publice, proprietate a comunei, instalarea semnelor de circulație, desfășurarea normală a traficului rutier și pietonal, în condițiile legii;
(6) Ia măsuri pentru buna funcționare și întreținere a parcurilor, monumentelor, întreținerea spațiilor verzi și a locurilor de joacă pentru copii;
(7) Organizează evidența lucrărilor de construcții din comună și pune la dispoziția administrației publice județene sau centrale rezultatele acestor evidențe împreună cu inspectorul de urbanism;
(8) Ia măsuri pentru controlul depozitării deșeurilor mejare, industriale sau de orice fel pentru asigurarea igienizării malurilor cursurilor de apă din raza comunei, precum și decolmatarea văilor locale și podețelor pentru asigurarea scurgerii apelor;
(9) Urmărește și confirmă prestarea activităților în folosul comunității de către cei ce intră sub incidența Ordonanței Guvernului nr.55/2002 privind regimul juridic al sancțiunilor prestării unei activități în folosul comunității și închisorii contravenționale, cu modificările și completările ulterioare;
(10) Îndrumă şi supraveghează activitatea de pază de pe raza comunei Corbu;
(11) Urmăreşte ducerea la îndeplinire a contractului de administrare pentru terenul forestier şi păşunilor împădurite încheiat cu Direcţia Silvică Harghita – Ocolul silvic Borsec;
(12) Exercită împreună cu consilierul de achiziții publice din aparatul de specialitate al primarului controlul privind disciplina în autorizarea și executarea lucrărilor de construcții și urmărește modul de conformare privind măsurile dispuse de Inspectoratul de Stat în Construcții potrivit dispozițiilor Legii nr.50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcții, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
(13) Coordonează și răspunde de activitatea de realizare a obligațiilor de a efectua acțiuni sau lucrări de interes local de către persoanele apte de muncă, potrivit Legii nr. 196/2016 privind venitul minim de incluziune, cu modificările și completările ulterioare;
(14) Rezolvă și semnează corespondența ce revine primarului în exercitarea competențelor sale;
(15) Propune primarului comunei măsuri privind eficientizarea activității administrației publice locale;
(16) Îndeplinește și alte atribuții încredințate de primar sau consiliul local;
(17) Pentru exercitarea corespunzătoare a atribuțiilor sale, viceprimarul colaborează cu toate serviciile și compartimentele instituției, care îi vor asigura sprijinul necesar.
Art.2.- (1) Pentru asigurarea continuității activității specifice autorității executive a administrației publice locale, în condiții de operativitate, pe perioada concediilor sau a oricăror alte situații în care primarul comunei nu poate să-și exercite atribuțiile, viceprimarul poate îndeplini atribuțiile primarului, în limita și în condițiile stabilite de acesta.
(2) În lipsa primarului comunei de la sediul primăriei, viceprimarul coordonează operativ întreaga activitate a aparatului de specialitate al primarului. Înainte de plecarea de la sediul primăriei, primarul comunei are obligația să-l încunoștiințeze pe viceprimar în ceea ce privește durata absenței și locul unde poate fi găsit.